2017-Aug-22

Senast uppdaterad07:14:26 AM GMT

Skönt få hjälp med säljprocessen

Skriv ut
white_bengt
White_logga

Bengt Winell på White arkitekter i Linköping trodde att lågkonjunkturen skulle drabba dem hårt när han fick kontakt med NETcommunity.

 


Att slippa ringa alla de där kalla samtalen för att hitta nya kunder lät mer än lockande. Bengt Winell gav därför NETcommmunitys prospekterare i uppdrag att ringa runt för att hitta nya tänkbara projekt, lite utanför kontorets marknadsområde i Östergötland.

Vilket de också gjorde. Men lågkonjunkturen drabbade inte Linköpingskontoret så hårt, alla 20 på kontoret hade fullt upp att göra, så kontakterna följdes aldrig upp.

Däremot skickade Bengt tipset vidare till andra White-kontor som drabbats hårdare av nedgången – och där har NETcommunitys insatser nu givit nya kunder.

-Som arkitekt eller tekniker känns säljprocessen ganska svår. Att ha någon annan som sållar ut dem som faktiskt vill diskutera med en är ovärdeligt. Nu är NETcommunity så inarbetat inom White, att prospektering är en av de möjligheter som står till buds när det kärvar på marknaden, säger Bengt Winell.



White är ett av Skandinaviens största arkitektföretag med kontor på åtta orter i Sverige och två kontor i Danmark. Företaget ägs av medarbetarna och har i dag ungefär 500 anställda. Några uppmärksammade uppdrag är Hammarby sjöstad och Kista science tower i Stockholm, Västra hamnen i Malmö, Navet på Lindholmen i Göteborg och Hageby centrum i Norrköping.

 

 

 

TwitterFacebookDigg