2018-Aug-18

Rockwell Automation investerar 1 miljard i PTC

bizz
PTC och Rockwell Automation tillkännager strategiskt partnerskap för att driva industriell innovation och snabb tillväxt.

PTC Inc. (NASDAQ: PTC) och Rockwell Automation, Inc. (NYSE: ROK) meddelar att de har ingått ett slutgiltigt avtal om ett strategiskt partnerskap som förväntas accelerera tillväxten för båda företagen och göra det möjligt för dem att vara partner till kunder över hela världen som vill omvandla sin fysiska verksamhet med digital teknik. Som en del av partnerskapet kommer Rockwell Automation att göra en kapitalinvestering på 1 miljard dollar i PTC, och Rockwell Automations styrelseordförande, Blake Moret, kommer att ansluta sig till PTCs styrelse med effekten av stängning av aktiekontot.

Partnerskapet drar nytta av båda företagens resurser, teknik, branschkompetens och närvaro på marknaden, och kommer att omfatta tekniskt samarbete över organisationerna samt gemensamma globala initiativ till marknadsföring. I synnerhet har PTC och Rockwell Automation kommit överens om att anpassa sina respektive smarta fabriksteknologier och kombinera PTCs prisbelönta ThingWorx IoT, Kepware industriell anslutning, och Vuforia augmented reality (AR) -plattformar med Rockwell Automations bästa FactoryTalk MES, FactoryTalk Analytics och Industrial Automation-plattformar. Resultatet kommer att bli en oöverträffad integrerad informationslösning som gör det möjligt för kunderna att uppnå ökad produktivitet, ökad effektivitet i anläggningen, minskad driftsrisk och bättre systeminteroperabilitet.

-  Den här strategiska alliansen kommer att ge industrin den bredaste integrerade sviten av toppmodern teknik, uppbackad av PTC, ledande inom IoT och förstärkt verklighet, och Rockwell Automation, ledande inom industriell automation och information. Vår kombinerade kundbas kommer att dra nytta av två organisationer i världsklass som förstår sin verksamhet och levererar omfattande, innovativa och integrerade lösningar, säger Jim Heppelmann, VD och koncernchef, PTC.

-  Att sammanföra Rockwell Automations branschledande industriell styr- och mjukvara teknik, starka varumärke och domänkompetens med PTCs prisbelönta teknik gör det möjligt för industriverksamheter att dra nytta av Industrial IoTs löfte. Jag är oerhört exalterad över det här partnerskapet och möjligheten att driva vår framtida framgång.

Blake Moret, styrelseordförande och koncernchef, Rockwell Automation, säger:

-  Vi tror att detta strategiska partnerskap kommer att göra det möjligt för oss att påskynda tillväxten genom att bygga på båda företagens register över innovation för att utöka värdet av Connected Enterprise och fördjupa våra kundrelationer. När IT och OT konvergerar, finns det en naturlig inriktning mellan våra företag. Tillsammans kommer vi att erbjuda det mest omfattande och flexibla IoT-erbjudandet inom industriområdet. Vår kapitalinvestering i PTC återspeglar vårt förtroende för partnerskapet och den väsentliga uppåt som vi förväntar oss att skapa för båda företagen när vi arbetar för att lönsamt öka abonnemangsintäkterna.

Rockwell Automations lösningsverksamhet kommer att vara en föredragen leverantör av leverans och genomförande, som stöds av ett robust ekosystem av partners som båda företagen har etablerat. Styrkan hos båda företagen över geografiska områden, slutmarknader och applikationer kompletterar varandra.

Villkor

Enligt villkoren i avtalet om kapitalinvesteringen kommer Rockwell Automation att göra en kapitalinvestering på 1 miljard USD i PTC genom att förvärva 10 582 010 nyemitterade aktier till ett pris av 94,50 dollar, vilket motsvarar cirka 8,4% ägarandel i PTC baserat på PTCs nuvarande utestående aktier pro forma för aktieutgivningen till Rockwell Automation. Priset per aktie representerar en premie på 8,6% till PTCs sista börskurs den 8 juni 2018, den sista handelsdagen före tillkännagivandet. Rockwell Automation har för avsikt att finansiera investeringen genom en kombination av kontanter och kommersiella papperslån. Rockwell Automation kommer att redovisa sin ägarandel i PTC som en tillgång till försäljning, redovisad till verkligt värde.

PTC och Rockwell Automation återköp av aktier

PTC avser att använda intäkterna från aktiekapitalet för att återköpta aktier för att kompensera utspädning.

Som separat meddelat ökar Rockwell Automation sitt återköpsmål för räkenskapsåret 2018 till 1,5 miljarder dollar. Detta motsvarar en ökning på 300 miljoner dollar till sina tidigare planer på att återköpa 1,2 miljarder dollar av sitt lager under räkenskapsåret 2018.

Timing

Investeringstransaktionen är föremål för sedvanliga stängningsvillkor och godkännande av myndigheter, och förväntas stängas inom 60 dagar.

Rådgivare

Morgan Stanley & Co. LLC tjänstgör som finansiell rådgivare och Goodwin Procter LLP är juridisk rådgivare till PTC.

Goldman Sachs & Co. LLC tjänstgör som finansiell rådgivare och Foley & Lardne

Rockwell Automation TechED och PTC LiveWorx

Den 11 juni presenterar Rockwell Automation och PTC deras kompletterande teknik och lösningar vid Rockwell Automations TechED, branschens främsta utbildnings- och utbildningsevenemang för att förbättra maskinens prestanda, optimera växter och stärka en Connected Enterprise. För att titta på en livestream av händelsen, besök TechEd site. Livestreamen kommer att inträffa klockan 8:00 PDT/11:00 AM EDT.

Den 18 juni presenterar PTC och Rockwell Automation igen sin kompletterande teknik och lösningar på LiveWorx® 2018, världens ledande digital transformationskonferens för företaget. För att registrera, besök sidan LiveWorx Registration.

Om PTC (NASDAQ: PTC)

PTC hjälper företag runt om i världen att uppfinna, utveckla, driva och serviceprodukter i och för en smart, sammanhängande värld. År 1986 revolutionerade vi digital 3D-design, och 1998 var först på marknaden med internetbaserad produktlivscykelhantering. Idag möjliggör vår ledande industriella innovationsplattform och fältbevisade lösningar dig att låsa upp värdet vid konvergensen i de fysiska och digitala världarna. Med PTC kan tillverkare och ett ekosystem av partners och utvecklare dra nytta av Tings Internetlöfte och förstärka verklighetsteknologin idag och driva framtiden för innovation.

PTC.com

PTC, ThingWorx, Kepware, Vuforia, LiveWorx och PTC-logotypen är varumärken eller registrerade varumärken som tillhör PTC Inc. eller dess dotterbolag i USA och i andra länder.

Om Rockwell Automation (NYSE: ROK)

Rockwell Automation, Inc., världens största företag för industriell automation och information, gör sina kunder mer produktiva och världen hållbarare. Rockwell Automation har sitt huvudkontor i Milwaukee, Wis., Cirka 22 000 anställda som betjänar kunder i mer än 80 länder.

Framåtblickande uttalanden

Detta pressmeddelande innehåller uttalanden om framtida tillväxt och tillväxtacceleration, affärsutveckling, integration och utveckling av lösningar, stängning av aktiekontot och användning av vinst och återköp av aktier. Dessa uttalanden är "framåtblickande uttalanden" enligt definitionen i lagen om reform av privata värdepappersrättsakter från 1995. Ord som "tro", "uppskattning", "projekt", "plan", "förvänta", "förutse", "vilja", "Avser" och andra liknande uttryck kan identifiera framtidsutsikter. De faktiska resultaten kan skilja sig väsentligt från de som projiceras till följd av vissa risker och osäkerheter, inklusive att tillväxt inte kan förekomma eller accelereras som förväntat, abonnemanget får inte växa lönsamt som förväntat, kapitalinvesteringen kan inte stängas när eller som förväntat och eventuellt Användning av intäkter eller återköp av aktier kan inte ske som förväntat, och integrationen av lösningarna och utvecklingen av framtida lösningar kan inte ske som förväntat och de risker och osäkerheter som beskrivs i företagens arkivering med US Securities and Exchange Commission. Dessa framåtblickande uttalanden återspeglar våra övertygelser från och med dagen för inlämning av denna utgåva. Vi åtar oss ingen skyldighet att uppdatera eller revidera framtida uttalanden, oavsett om det är en följd av ny information, framtida händelser eller på annat sätt.