2018-Feb-21

BMW väljer PTCs PLM-lösning och ThingWorx Navigate

ThingWorxNavigate
Windchill att fungera som digitaliseringsryggrad för global fordonstillverkning.

BMW Group har valt PTC Windchill-lösningen som PLM-ryggrad för produktion och inköp av faktura (BOM). Windchill kommer att möjliggöra att globalt konfigurera och släppa bilar till produktion. PTCs prisbelönta PLM-lösning kommer att stödja BMW-koncernen för att förbättra effektiviteten och uppnå en smidigare global produktionsplaneringsprocess. Dessutom har BMW Group valt ThingWorx Navigate rollbaserade lösning för snabb och enkel tillgång till ekosystem av produktdata.

BMW Group kommer att dra nytta av robusta Windchill-möjligheter för att konfigurera stora och komplexa data för fordonets struktur för att uppnå sitt mål att producera fordon i stor skala globalt, samtidigt som den behåller större flexibilitet och högre kvalitet. ThingWorx Navigate stöder samtidig produktionsplanering, vilket gör det möjligt för BMW Group att förkorta den totala tiden till marknaden.

Windchill är en robust end-to-end PLM-lösning som integrerar PLM-funktionalitet med ThingWorx Industrial Innovation Platform från PTC och ThingWorx Navigate-rollbaserade applikationer. ThingWorx Navigate gör det möjligt för organisationer att dramatiskt öka produktiviteten och samarbetet genom att grundligt förenkla dataåtkomsten. Det gör det möjligt för användare att få tillgång till exakt produktinformation utan komplicerad användarupplevelse. ThingWorx Navigate stöder samtidig produktionsplanering, så att användarna kan förkorta produktutvecklingscykeln och övergripande tid till marknaden.

- Vi är glada över att BMW Group har valt Windchill och ThingWorx Navigate för att stödja sin digitaliseringsresa. Vi är stolta över att hjälpa BMW koncernen att förbättra effektiviteten vid planering och produktion av sina fordon i världsklass, säger Jim Heppelmann, VD och koncernchef, PTC.

Ytterligare resurser

·  The Forrester Wave™: Product Lifecycle Management for Discrete Manufacturers, Q4 2017

·  PTC Windchill

·  ThingWorx Navigate