2017-Dec-18

HP Jet Fusion Printers

JanLundström

PLM Group säljer nya HP Jet Fusion 4200 till Digital Mechanics. i Västerås.

Vår första försäljning av 3D-printern var dock i Finland, 3DTech Oy.

HP har i årtionden varit ett världsledande företag inom skrivarteknik och kommer att få stor inverkan på 3D-skrivarmarknaden med sin nya HP Multi Jet Fusion. Skrivaren erbjuder hög utskriftskvalitet med upp till 10 gånger hastigheten och till lägsta kostnad i förhållande till konkurrenternas 3D-skrivare på

marknaden. 3D-skrivarna är baserad på flera patenterade HP-tekniker.

HPs 3D-skrivare som använder Multi Jet Fusing (MJF) -tekniken kan producera helt funktionella kvalitetsdelar, och göra det med hög hastighet. Detta görs genom att använda smältmedel och exakt temperaturkontroll för att säkerställa en exakt selektiv smältning av pulvermaterialet.

"Vi är glada att meddela ett partnerskap med Digital Mechanics AB som hjälper våra kunder att revolutionera hur de ser på additiv (digital) tillverkning. Det är glädjande att se ett nordiskt företag som en tidig pionjär på innovativ teknik. Vi är övertygade om att 3D-skrivare från HP levererar mycket konkurrenskraftiga funktioner som till exempel betydande förbättringar i utskriftshastighet och kostnadsminskning, säger PLM Groups VD Jan Lundström.

Digital Mechanics, som säljer under devisen ”3D production with brains”, är en erfaren innovatör inom additiv 3D-produktion som arbetar för att utveckla branschen. De erbjuder företag inom tillverkningsindustrin tillgång till deras digitala fabrik för snabb produktion av komplexa detaljer i plast och metall. Målet är att kunderna ska bli effektivare i sin egen produktion.

För mer information om Digital Mechanics besök

PLM Group grundades 2009, efter sammanslagningen av de ledande SOLIDWORKS återförsäljarna i Norden och Baltikum. Under 2014 inkluderade företaget additiv tillverkningskapacitet till sin portfölj. PLM Group har idag 17 lokalkontor på åtta nordiska och baltiska marknader, amed cirka 130 anställda

som tar hand om sina kunder på nio språk. Bolagets årliga intäkter är cirka 30 miljoner euro.

För mer information om PLM Groups möjligheter inom 3D-utskrift och Additiv framställning, besök https://plmgroup.se/