2017-Jul-26

Apica stärker styrelsen och ledningen

partner 3
Svenska Apica har utsett de två internationella branschveteranerna Ajay Singh och Steve Munford till nya externa styrelseledamöter.

Svenska Apica, en ledande global leverantör av heltäckande prestandatester och övervakningsverktyg, har utsett de två internationella branschveteranerna Ajay Singh och Steve Munford till nya externa styrelseledamöter. Man har också tillsatt tre nya ledningspersoner vid sitt New York-kontor. Syftet är att stärka företagets ställning på nyckelmarknaderna Nordamerika, Storbritannien och Norden.

Steve Munford var tidigare VD för det brittiska IT-säkerhetsföretaget Sophos mellan 2005 och 2012, en period då företaget växte kraftigt. Han är idag extern styrelseledamot i Sophos, Alert Logic, Elastic Path Software, Carbonite och nu alltså även Apica.

Ajay Singh är Senior Vice President och General Manager för VMwares affärsenhet Cloud Management. Han har mer än 25 års erfarenhet av mjukvaru- och tjänstebranscherna. Tidigare befattningar inkluderar ledande positioner inom Hewlett Packard,

Elastic Intelligence och ProactiveNet.

Båda dessa nya utnämningar sammanfaller med Apicas fortsatta internationella expansion, med bl a ett nytt kontor i Storbritannien.

• Steve och Ajay är båda extremt erfarna och tillför värdefull kunskap till Apicas styrelse. Då vi fortsätter att expandera internationellt, är det fantastiskt att få tillgång till dessa båda ledares visionära och strategiska branschinsikter, sager Carmen Carey, VD för Apica.
  • Under årets första halvår ökade Apicas intäkter med över 150 procent jämfört med samma period förra året. Vi är mycket nöjda med denna försäljningsökning och uppskattar det stöd vi får av våra lojala och nya kunder; Vi har fått flera nya kunder inom alla regioner. Under kommande månader kommer vi att fortsätta att rekrytera kompetenta medarbetare på nyckelmarknader med ett fokus på försäljning och marknadsföring.

Apica har också utsett Ariel Cruz till ny HR-chef (Global Head of People, Performance and Organization), Kristin Ralph till ny controller (Global Financial Controller) och David Kross till ny marknadsdirektör (Global Marketing Director). De kommer samtliga att verka från Apicas New York-kontor.

Om Apica
Ledande globala företag använder Apica Web Excellence Suite för att testa och monitorera sina affärskritiska affärssystem, API:er, webb- och mobila applikationer. Apica gör det möjligt för företag att i realtid bevaka upptid, prestanda och få detaljerad insikt i sin kapacitet vilket säkrar en oslagbar slutanvändarupplevelse och optimerad IT-verksamhet. Apica’s suite – som finns tillgänglig som SaaS-, on-premise- och hybridlösning – används av 400+ ledande varumärken globalt. Apica har kontor i Stockholm, New York, London och Santa Monica. För att läsa mer om Apica, besök https://www.apicasystem.com