2017-Oct-21

Eplan Cogineer Lättautomatiserad konstruktion

EplanCogineer

Idag är det en barnlek att automatiskt skapa scheman. På Hannovermässan presenterade lösningsleverantören Eplan en helt ny programvara för effektiv konfiguration, vilket garanterar både snabb start genom att använda programvaran samt imponerande resultat, allt med bara några få klick. Eplan Cogineer, som är helt integrerad i Eplan Platform, erbjuder användarvänlighet och maximal enkelhet. Expertkunskap om konfiguration eller varianthantering krävs inte - bara standardkunskap om hur man använder makron.
Monheim, Tyskland, 15 mars 2017 - Eplan Cogineer, en innovativ nyutveckling för att automatiskt generera scheman, kommer att premiärvisas i Hannover. Senior Vice President för Product Management and Development, Dieter Pesch, förklarar: ”Vi har utvecklat en lösning som är enkel att använda och ändå mycket innovativa när det gäller funktionalitet.” En mekatronisk regelbok och konfigurationsgränssnitt kan sättas ihop intuitivt och snabbt, utan erfarenhet av något högnivåspråk i programmering. Fördelaktigt för användare: erfarenhet av användning av makron är tillräckligt. Och det är makron som ligger till grund för att skapa regelverken. Det spelar ingen roll om scheman genereras baserat på funktionella strukturer eller från systemspecifika perspektiv. Eplan Cogineer möter varje användare exakt var han eller hon är just nu och kräver inga förändringar i hur de konstruerar. Resultaten är övertygande: en flexibel lösning för alla, vilken är rolig att använda och sparar både tid och pengar. ”Hundra procent datakontinuitet från design till konstruktion låter Eplan Cogineer-användare exakt bearbeta kundprojekt inom detta område utan dröjsmål”, tillägger Pesch. ”Och det gör detta helt oberoende av de inblandade i processen.” Eplan Cogineers grundläggande funktioner ger tydliga tidsbesparingar tack vare automatisk schemagenerering och ökar samtidigt kvaliteten genom att undvika fel.

Ökad effektivitet och högre kvalitet

Eplan Cogineer kan generera komplett elektroteknisk dokumentation med bara ett klick. Detta resulterar i två viktiga fördelar. Först så garanterar det felfri implementering av definierade regler och strukturer, vilket säkrar hög dokumentationskvalitet. För det andra kan betydligt fler projekt utvecklas på samma tid än vad som var fallet när man kopierar och klistrar in sidor och makron. Eplan Cogineer erbjuder absolut datakontinuitet från produktstrukturering till det specifika projektgenomförandet och stöder efterlevnad av normer och standarder. Detta säkerställer största möjliga precision och maximal effektivitet. Det första projektet kan generars inom bara en kort tidsperiod, delvis tack vare det intuitiva användargränssnittet.

”Learning by doing” är ledordet för användarna. Eplan Cogineer är designad för att vara ett verktyg som är lätt att driftsätta för såväl tillfälliga som avancerade användare, vilket ger dem möjlighet att konfigurera och generera projekt i EPLAN Electric P8. Det spelar ingen roll om maskiner eller anläggningar redan strukturerats i enlighet med funktionella aspekter eller ett systemspecifikt perspektiv. Den nya lösningen använder en skalbar konfigurationsstrategi för de valda arbetsmetoderna. En blandning av traditionella arbetssätt och konfigurationer - t ex med manuella och konfigurerbara delprojekt - kan dock kombineras efter behov.

EPLAN Software & Service

EPLAN Software & Service är en av världens ledande tjänsteleverantörer inom utveckling av CAx, konfiguration och mekatroniska lösningar och konsulterar företag om hur man optimerar sina tekniska processer. Både standardiserade samt kundanpassade gränssnitt till ERP och PLM/PDM-system säkerställer dataöverensstämmelse mellan produktutveckling, orderhantering och tillverkning. Faktorer för framgång inom teknik inkluderar ett konsekvent kundfokus, global support och innovativ utveckling och gränssnittsexpertis. I egenskap av global aktör stöder EPLAN över 45.000 kunder över hela världen med mer än 120.000 installationer genom enastående produktkvalitet och maximal effektivitetsökning.

EPLAN grundades 1984 och är en del av familjeföretaget Friedhelm Loh Group som är verksamt över hela världen med 18 produktionsanläggningar och 78 internationella dotterbolag. Hela gruppen sysselsätter mer än 11.500 personer och genererade intäkter på cirka 2,2 miljarder € under 2015. För åttonde gången i rad har familjeföretaget vunnit utmärkelsen " Top German Employer" 2016. Dessutom erkändes Friedhelm Loh Group som "Top vocational trainer" enligt en studie från Deutschland Test och Focus Money.
För mer information besök www.eplan.de och www.friedhelm-loh-group.com.

www.eplan.se