2017-Oct-21

PTC lanserar nya ThingWorx-tillverkningsappar

ThingWorx-tillverkningsappar
ThingWorx-tillverkningsappar möjliggör förbättrad operativ prestanda och accelererad tid-till-värde.

PTC lanserar nya ThingWorx-tillverkningsappar. De nya rollbaserade tillverkningsapparna är snabba att distribuera och ger industriella företag operativ intelligens i realtid för att kunna ta mer proaktiva och snabbare beslut.

ThingWorx-tillverkningsappar är byggda på den branschledande ThingWorx-plattformen, en robust och specialbyggd industriell IoT-plattform som innehåller teknik och verktyg som gör det möjligt för företag att snabbt utveckla, distribuera och utöka appar och förstärkta verklighetsupplevelser (AR). ThingWorx-tillverkningsappar ingår i en ny generation av industriella IoT-webb/mobilapplikationer, som inkluderar den framgångsrika ThingWorx Navigate-appen. Tillverkningsapparna förenar data från företagens affärssystem och den sensorerade fysiska världen, och levererar användarinformation samt realtidsinsikt för enskilda roller. De nya tillverkningsapparna hjälper till att förenkla digital omvandling, är snabba att distribueras samt tillåter kodlös appsträckbarhet för kontinuerlig och snabb innovation. ThingWorx-tillverkningsappar finns tillgängliga via gratis nedladdning och kan vara i produktion under en timme.

De nya ThingWorx-tillverkningsapparna inkluderar:

ThingWorx Controls Advisor — ger ingenjörer möjlighet att snabbt ansluta sig till och fjärrvisa data från praktiskt taget alla programmerbara logiska kontroller (PLC), IoT Gateway eller ansluten tillgång. Det gör det möjligt för dem att övervaka och felsöka maskinanslutning och ger omedelbart besked vid datakommunikationsfel som kan leda till förlust av kritisk produktionsdata. Med proaktiv problemidentifiering och snabb felsökning kan tillverkarna förbättra datakvaliteten och tillförlitligheten samt minska oförutsedd nedtid.

ThingWorx Asset Advisor — ger realtidssynlighet i hälsa och status på kritiska tillgångar. Appen varnar underhålls- och servicetekniker för potentiella problem som kan påverka oförutsedda driftstopp och optimera underhållsutförande, samtidigt som de levererar enkla och lättanvända möjligheter att felsöka problem. Den övervakar och upptäcker avvikelser över olika tillgångar och tillåter användare att förstå tillgångens prestanda och minimera oplanerad nedtid. Underhålls- och servicetekniker kan ta snabbare och bättre informerade beslut med enhetlig realtidsanslutning över kritiska produktionstillgångar och vidta korrigerande åtgärder innan problem påverkar produktionen.

ThingWorx Production Advisor — förenar snabbt olika verksamhets- och affärsdata. Med ThingWorx Production Advisor-appen har produktionschefer realtidsynlighet i produktionsstatus och kritiska KPI:er, såsom tillgänglighet, prestanda, kvalitet och Total Equipment Effectiveness (OEE). Appen gör det också möjligt för anläggningsförvaltare att övervaka driftsresultaten i realtid för fabriken - alla linjer, alla tillgångar, med upp till en minuts produktionsstatus och prestanda KPI:er. Genom att ha realtidsmaskin- och affärsdata tillgängliga i ett kontextualiserat format levererar appen användbar intelligens för att möjliggöra ett proaktivt och snabbare beslutsfattande för att förhindra problem och driva kontinuerlig förbättring.

-  Vi befinner oss i den fjärde industrins revolution och det finns betydande möjligheter i samband med tillverkningens fysisk-digitala konvergens. Med lanseringen av de nya ThingWorx-tillverkningsapparna fortsätter PTCs fokus och investering i Industriell IoT, och ger tillverkarna fler verktyg för att dramatiskt förenkla sin digitala omvandling och påskynda tid till värde, säger Howard Heppelmann, divisionchef, Connected Operations Solutions, PTC.

Övrig information
ThingWorx Industrial IoT Platform
ThingWorx Manufacturing Apps
PTC Industrie 4.0 Solutions

Om PTC (NASDAQ: PTC)
PTC har den mest robusta IoT-tekniken i världen. År 1986 revolutionerade vi digital 3D-design, och 1998 var vi först ut att marknadsföra internetbaserad PLM. Idag sammankopplar våra ledande IoT- och AR-plattformar samt beprövade lösningar i den fysiska och digitala världen för att återuppfinna hur företag skapar, driver och ger service på sina produkter. Tillsammans med PTC kan globala tillverkare och ett ekosystem av partners och utvecklare kapitalisera på löftet om Internet of Things idag och driva på framtida innovationer.