2018-Dec-17

Ny, extremt rengöringsresistent spårbarhetsetikett för mönsterkort

Brady

När mönsterkortdesigner blir tätare och mer komplexa, används ökande kraftiga rengöringsprocesser och -ämnen i monteringen.

Bradys nya B-777 polyimidetikett är utformad för att sitta fast och förbli lättläst för att möjliggöra spårbarhet även efter många kraftiga rengöringscykler.

Spårbarhet i kraftiga rengöringscykler
Mönsterkortsmonteringsindustrin implementerar fler aggressiva rengöringsprocesser för att avlägsna föroreningar från tätare och mer komplexa kort. Dessa rengöringsprocesser använder större volymer vatten och tryck, fler frätande kemikalier med högre pH-värde samt högre temperaturer än typiska rengöringssystem. Bradys B-777 har utvecklats för att förbli lättlästa och sitta fast ordentligt under dessa extrema förhållanden så att fullständig spårbarhet ska kunna erhållas för mönsterkorten.

Ny spårbarhetsetikett och färgband
I kombination med nya R-6300-färgbandet fungerar nya B-777 UltraTemp-etiketten bra i kraftiga rengöringsprocesser, med och utan omsmältningslödning. Den vita, blanka polyimidetiketten B-777 erbjuder utmärkt resistans i flux- och våglödningsomgivningar och fungerar i temperaturer upp till 300 °C. Etiketten är också extremt receptiv för utskrifter med litet typsnitt eller streckkoder, och går att erhålla i anpassade storlekar.

Skriv ut och fäst på plats
B-777 UltraTemp-etiketten för kraftiga rengöringsprocesser fungerar problemfritt med utskrifts- och fästsystemet BSP™61, etikettmataren ALF och andra automatiska appliceringssystem. Tillsammans erbjuder de en tillförlitlig och flexibel spårbarhetslösning på plats för högtemperaturtillämpningar inom tillverkning. Företag som inte skriver ut spårbarhetsetiketter på plats kan beställa förtryckta B-777-etiketter för sina spårbarhetslösningar med kraftiga rengöringsprocesser för mönsterkort.

Om Brady Corporation

Brady Corporation är en internationell tillverkare av kompletta lösningar som identifierar och skyddar platser, produkter och människor. Bradys produkter hjälper kunder att höja säkerheten, produktiviteten och prestandan och innefattar högpresterande etiketter och skyltar, säkerhetsanordningar, skrivarsystem och programvara. Företaget grundades 1914 och har en mångsidig kundbas inom elektronik, telekommunikation, tillverkning, el, konstruktion, utbildning, medicin, luftfart och en rad andra marknader. Brady har sitt högkvarter i Milwaukee, Wisconsin och hade 1 augusti 2014 ungefär 6 400 anställda i sin världsomfattande affärsrörelse. Bradys skattedeklarerade försäljning under 2014 var ca 1,23 miljarder USD. Brady är börsnoterat på New York-börsen under symbolen BRC. Mer information finns på Internet på www.bradycorp.com.