2018-Oct-16

Mobilapplikation som effektiviserar kommunikationen för nätoperatörer i realtid

applikation
Digpro lanserar nu en mobil applikation för sitt nätverksinformationssystem (NIS).

dpWebmap effektiviserar arbetet med externa resurser på ett lättillgängligt och användarvänligt vis i realtid.

Digpro, den marknadsledande leverantören av geografiska informationssystem i Skandinavien, lanserar nu en mobil applikation för sitt nätverksinformationssystem (NIS). Med dpWebmap möter Digpro nätoperatörernas kraftiga efterfrågan på mobilitet och flexibilitet i sitt dagliga arbete med hantering av olika nätverk ute i fält.

Digpro är med sina 30 år i branschen en stor innovatör inom geografisk IT och marknadsledande i Skandinavien. Digpro tillhandahåller lösningar för el, telekom, gas, fjärrvärme, vatten samt stat och kommuner - i själva verket alla organisationer som bygger och underhåller olika sorters nät. Digpros produkter gör det möjligt för användarna att effektivisera, spara tid och pengar, och samtidigt förbättra kvaliteten på sin service.

En kraftfull mobilapplikation
Nu lanseras dpWebmap, en mobilapplikation som tillgängliggör nätdata på ett effektivt och lättillgängligt vis. Med dpWebmap effektiviserar nätoperatörer kommunikationen med externa resurser på ett enkelt och användarvänligt vis och kan visualisera korrekt information i realtid till tekniker ute i fält. Med tillägget Organizer Web kan användaren ta in projektstatus från fält, direkt kopplat till projektområde och dess inventarier, bygga processer mot externa parter och begränsa deras tillgång till information till endast det som är nödvändigt. På så sätt skapas en kontrollerad transparens internt samt externt och arbetet blir mer effektivt.

- Digpro utvecklar innovationer inom geografisk informationsteknik som skapar värde för våra kunder. Det handlar om att förvandla rådata till verklig nytta för miljontals människor. När användningen av mobila applikationer nu ökar lavinartat vill vi ge våra kunder möjligheten att få tillgång till viktig data och information om deras nät vart de än befinner sig i världen. Digpro tillhandahåller en kraftfull mobil strategi där dpWebmap och Organizer Web är starka komponenter för Digpros egna plattform dpSpatial, säger Joel Pirard, Marknadsansvarig på Digpro AB.

dpWebmap är en klient som körs helt i webbläsaren med ett responsivt gränssnitt som lämpar sig för alla plattformar. Den finns som komplement till alla Digpros nyttigheter, dvs. för hela dpSpatial-plattformen, och är ett utmärkt verktyg för att tillgängliggöra data externt och/eller internt. Med hjälp av dpWebmap kan man få tillgång till nät- och bakgrundsdata i valfri webbläsare såsom Internet Explorer, Safari, Mozilla Firefox och Google Chrome.

Mer om Nätinformationssystem (NIS)
Nätinformationssystem (NIS) är ett system för att hantera nätverk, såsom elnätsinformation vattenledningsnätet, gasnätet, telenätet, eller gatubelysningsnätet. NIS kan hantera alla uppgifter som är relevanta för nätverket, exempelvis alla komponenter och deras attribut, anslutningen mellan dem och annan information, som rör drift, design och konstruktion av sådana nät.

Om Digpro AB
Om dpWebmap