2019-May-19

Senast uppdaterad06:00:00 AM GMT

Designers tror teknikutvecklingen kommer att gå snabbt enligt Adobe

David Wadhwani
Adobes chef för avdelningen för digitala medier David Wadhwani skriver i ett blogginlägg på bolagets hemsida att han läst tidningen National Grographic på sin iPad.

National Geographic är full av vackra bilder som tagits av några av de bästa fotograferna i världen. De är kanske mest kända för naturfotografier och bilder på djur. Det var tydligt, skriver Wadhwani, att tidningen investerat i bra ny teknik.

Konsumenten har nya vanor
Wadhwani menar att National Geographic gör ett bra jobb när det gäller att vidmakthålla en roll samtidigt som de som läser tidningen får nya vanor. Det gäller förstås inte bara National Geographics läsare utan händer överallt. Vi är mitt i ett stort skeende när det gäller hur individer och organisationer tänker om det innehåll de tillverkar och hur de utvecklar appar.

Företag har integrerat nya trender som den mobila livsstilen, hur man hanterar vänner med hjälp den digitala tekniken och med molnet. Under samma period har företag skyndat sig att integrera dessa tekniker i allting de bygger och allt de skickar ut till kunder. Det betyder att vi är i en verklighet där media, tekniker och marknadsavdelningen håller på att sjösätta nya standarder och de håller samtidigt på att göra dem populära och stora. De nya innovationerna idag kommer att vara vardagliga tjänster och föremål om tio år.

Nya tjänster och produkter vinner
Vi ser att individer och organisationer söker efter nya gränser och produkter och tjänster som är bättre än de vi är vana vid idag. De gillar att utveckla något samtidigt som de tävlar med sina konkurrenter. Kunden får nya upplevelser.
 
Adobe jobbar med flera av de största varumärkena och de mest innovativa företagen där industridriven innovation är i fokus. Varumärkena har många roller och de fungerar eftersom de känner sitt värde - som inte bara är en logga. Designen är inte bara begränsad till apparnas utseende och marknadsföringen är inte bara den som de betalar för.
 
Nya arbetsmoment
När design och erfarenhet spelar en mycket större roll i hur organisationer tilltalar sina kunder så förändras designerns arbetsuppgifter och hur han eller hon sköter dem. Adobe har frågat många som jobbar och skapar nyheter och det visade sig att många tror att deras jobb kommer att vara mycket förändrade om bara tre år. Tekniker kan komma att vara viktigare än tidigare.
 
Personalen på Adobe ser att de som jobbar med design alltid letar efter enheter som medger att de kan uttrycka sig på nya sätt. För att följa med i utvecklingen måste Adobe leverera appar för skrivbordsdatorn som innebär bra kvalitet, leder till ökad försäljning och till att arbetet med service går bättre. På Adobe talar man om att införa något riktigt snyggt. Att jobba med hjälp av en mobil enhet kan vara en bra lösning som flera kan prova, skriver Wadhwani i sitt blogginlägg på Adobes hemsida.

TwitterFacebookDigg